Info
Programma
Arrangementen
Sprekers
Locatie
Inschrijven
Log in
Simeacongres
Eerste spreker
Ouder
Voorletters
Voorvoegsel
Achternaam
Mevr
Dhr
Arrangement
Selecteer een arrangement
(V) 2e dag
Eenpersoonskamer
Kamer delen met
Dieetvoorkeur
Tolk
Geen
Tolk NGT
Tolk NmG
Schrijftolk
Ringleiding
Keuzes donderdag 2 april
10:50
Selecteer een lezing
1. Metalinquïstiek in de klas
2. Etools gehoorrevalidatie binnen Family Centred Care
3. Helder Tekenen!
4. Elk Talent Telt
5. ImPACTOS, taaltherapie met feedback aan ouders
6. Roger bij zeer jonge kinderen in de thuissituatie
7. De Vertelketting: bouw een helder verhaal
8. Leertaal als basis voor het leren
9. Het Taalplein; passend aanbod door intensieve samenwerking SBO en Kentalis
10.Theory of Mind in de kindertijd
11. Leesbegrip van hyperteksten: een extra uitdaging?
Selecteer een lezing
1. Metalinquïstiek in de klas
2. Etools gehoorrevalidatie binnen Family Centred Care
3. Helder Tekenen!
4. Elk Talent Telt
5. ImPACTOS, taaltherapie met feedback aan ouders
6. Roger bij zeer jonge kinderen in de thuissituatie
7. De Vertelketting: bouw een helder verhaal
8. Leertaal als basis voor het leren
9. Het Taalplein; passend aanbod door intensieve samenwerking SBO en Kentalis
10.Theory of Mind in de kindertijd
11. Leesbegrip van hyperteksten: een extra uitdaging?
11:45
Selecteer een lezing
13. ZINnig: innovatieve taaltherapie bij kinderen 7-10 jaar
14. Ambulant ondersteuner aan het werk!
15. FonoBomb
16. Theory of Mind - van theorie naar praktijk
17. Sociaal Vaardig Communiceren bij leerlingen met TOS
18. Effect ondersteunende gebaren bij D/SH volwassenen
19. FOCUS op communicatieve participatie
20. Aan de praat
21. Digitaal klaslokaal voor NGT/CIDS-lessen
22. TAALMAATJES: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters
Selecteer een lezing
13. ZINnig: innovatieve taaltherapie bij kinderen 7-10 jaar
14. Ambulant ondersteuner aan het werk!
15. FonoBomb
16. Theory of Mind - van theorie naar praktijk
17. Sociaal Vaardig Communiceren bij leerlingen met TOS
18. Effect ondersteunende gebaren bij D/SH volwassenen
19. FOCUS op communicatieve participatie
20. Aan de praat
21. Digitaal klaslokaal voor NGT/CIDS-lessen
22. TAALMAATJES: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters
13:45
Selecteer een masterclass
25. Op weg naar 25 jaar CI
26. Heldere taal vergroot je wereld: een ToM behandeling van jongeren met TOS en D/SH jongeren
27. Sociaal met taal pragmatiek bij TOS en D/SH
28. Teksten leren schrijven; creatief en zakelijk
29. Oudergericht werken
30. Ik vraag je, gedraag je
31. Deel je kennis: schrijf een artikel
Selecteer een masterclass
25. Op weg naar 25 jaar CI
26. Heldere taal vergroot je wereld: een ToM behandeling van jongeren met TOS en D/SH jongeren
27. Sociaal met taal pragmatiek bij TOS en D/SH
28. Teksten leren schrijven; creatief en zakelijk
29. Oudergericht werken
30. Ik vraag je, gedraag je
31. Deel je kennis: schrijf een artikel
Keuzes vrijdag 3 april
11:00
Selecteer een lezing
33. Visualiseren van je (ouder) gesprek, het helpt!
34. Vechten voor mijn kind met een TOS
35. Passend Onderwijs waar iedereen blij van wordt
36. Help?! Een audiogram begrijpelijk uitleggen?
37. Gebarengame Handlantis
38. Heldere taal, ook bij verstaanbaarheidsproblemen
39. Strategisch communiceren om elkaar te verstaan
40. Via een script naar het gesprek!
41. Emotionele competentie bevorderen middels de gevoelensposter, -kaarten en -kwartet
42. Pubquiz slechthorendheid op school
Nieuwe lezing
Selecteer een lezing
33. Visualiseren van je (ouder) gesprek, het helpt!
34. Vechten voor mijn kind met een TOS
35. Passend Onderwijs waar iedereen blij van wordt
36. Help?! Een audiogram begrijpelijk uitleggen?
37. Gebarengame Handlantis
38. Heldere taal, ook bij verstaanbaarheidsproblemen
39. Strategisch communiceren om elkaar te verstaan
40. Via een script naar het gesprek!
41. Emotionele competentie bevorderen middels de gevoelensposter, -kaarten en -kwartet
42. Pubquiz slechthorendheid op school
Nieuwe lezing
12:00
Selecteer een lezing
45. Emotionele competentie versterken bij kinderen met communicatieproblemen
46. Vaders van vandaag
47. Vertel Het! - bevorderen van invloedrijke communicatie
48. Laat zien wat je zingt!
49. Vroege grammaticale ontwikkeling bij TOS
50. Project MOL: Meertaligheid onder de loep
51. Spraakafzien en lezen bij D/SH leerlingen
52. Heldere gebarentaal in het Gebarenwoordenboek 2.0
53. Transities vanuit het VSO
54. Kleuters met TOS in Zicht
55. Gamification, Next Level Or Game Over?
Selecteer een lezing
45. Emotionele competentie versterken bij kinderen met communicatieproblemen
46. Vaders van vandaag
47. Vertel Het! - bevorderen van invloedrijke communicatie
48. Laat zien wat je zingt!
49. Vroege grammaticale ontwikkeling bij TOS
50. Project MOL: Meertaligheid onder de loep
51. Spraakafzien en lezen bij D/SH leerlingen
52. Heldere gebarentaal in het Gebarenwoordenboek 2.0
53. Transities vanuit het VSO
54. Kleuters met TOS in Zicht
55. Gamification, Next Level Or Game Over?
13:45
Selecteer een masterclass
57. Taalgrenzen doorbreken: de taalontwikkeling van D/SH nieuwkomers
58. Herken TOS bij kleuters
59. Taalverwerving door Ondersteunende Communicatie bij CMB
60. Steeds meer D/SH leerlingen gaan naar het regulier onderwijs, met steeds betere resultaten. Maar toch....
61. Interculturele communicatie
62. Stimulering van geletterdheid en speciale leerbehoeften
Selecteer een masterclass
57. Taalgrenzen doorbreken: de taalontwikkeling van D/SH nieuwkomers
58. Herken TOS bij kleuters
59. Taalverwerving door Ondersteunende Communicatie bij CMB
60. Steeds meer D/SH leerlingen gaan naar het regulier onderwijs, met steeds betere resultaten. Maar toch....
61. Interculturele communicatie
62. Stimulering van geletterdheid en speciale leerbehoeften
Opmerkingen
School
Organisatie
Correspondentieadres
Postcode
Plaats
Telefoon
E-mail Organisatie
Factuuradres is gelijk aan correspondentieadres
Factuuradres
Postcode
Plaats
Kostensoort
Kostenplaats
Groepsinschrijving (inschrijvingen met dezelfde organisatie)
E-mail Inschrijving (verplicht)